dilluns, 16 de febrer del 2009

HISTORIAS DE CRONOPIOS Y FAMAS - IMAGINACIÓ


Un cronopio va a abrir la puerta de calle, y al meter la mano en el bolsillo para sacar la llave lo que saca es una caja de fósforos, entonces este cronopio se aflige mucho y empieza a pensar que si en vez de la llave encuentra los fósforos, sería horrible que el mundo se hubiera desplazado de golpe, y a lo mejor si los fósforos están donde la llave, puede suceder que encuentre la billetera llena de fósforos, y la azucarera llena de dinero, y el piano lleno de azúcar, y la guía del télefono llena de música, y el ropero lleno de abonados, y la cama llena de trajes, y los floreros llenos de sábanas, y los tranvías llenos de rosas, y los campos llenos de tranvías. Así es que este cronopio se aflige horriblenrente y corre a mirarse al espejo, pero como el espejo esta algo ladeado lo que ve es el paraguero del zaguán, y sus presunciones se confirman y estalla en sollozos, cae de rodillas y junta sus manecitas no sabe para qué. .





28 comentaris:

Sir Dani ha dit...

Hola1 inauguro part del blog!!!

Ja he començat a llegir aquest llibre, m'agrada molt perque comença explicant instruccions de com fer alguna cosa, en aquest llibre surt aquelles instruccions que vam llegir a classe, de com pujar una escala, de JULIO CORTÀZAR. Són molt divertides

Anastàsia ha dit...

Ei Dani.
Que bé que hagis triat aquest llibre, Cortázar és un dels meus escriptors preferits. Ja m'aniràs dient a quin Cronopio t'estimes més...

sempreelmateix ha dit...

uauu! jo també le
triat.. tot i qe tot
el qe puc explicar pel
moment es la portadaa ¬¬"
avui a llegir.
Per cert m'agradat molt
la presentació de l'activitat
penso qe es interesant poder
compartir opinons d'un llibre
o si no entens alguna cosa preguntar-la.
bé doncs fins demà i bona lecturaa :P

Anastàsia ha dit...

Bon dia Semprelmateix.
Està bé començar per la portada, encara que no sé quina edició llegeixes. És la que hi ha un ull dibuixat?
Més endavant podem parlar de com t'imagines tu els Cronopios i quina portada faries.
Una abraçada.

Sir Dani ha dit...

HOLA!
he llegit una mica més, el llibre m'agrada molt de moment perque son petits textos on t'expliquen coses gracioses i originals. hi ha algunes paraules que no entenia i les buscaba al diccionari. ara vaig per on estan construïnt un patíbul que es el lloc on s'executa una pena de mort, l'estan contruïnt al patí de devant de casa seva. ja seguiré comentant dew!

Anastàsia ha dit...

Ups Sir Dani.
Aquesta història del patíbul que dius no la recordo, i he repassat el llibre i no la sé trobar. Diga'm el títol de la història, m'interessa...

Sir Dani ha dit...

si es deia SIMULACRO

Anastàsia ha dit...

És veritat Sir Dani.
Ara l'he tornat a llegir i el trobo excepcional.
Faig una llista d'algunes coses que m'ha fet pensar.
- La bondat i/o maldat dels objectes. (o és l'ús qui dóna bandat i maldat?)
- El valor de la vida, és fer coses o és pensar-les, o és que tinguin projecció de futur?
- La originalitat és sempre una qualitat?
I més

sempreelmateix ha dit...

doncs jo el trobo indesxifrable..
no entenc rees! es molt díficil.
Em sembla qe aniré a tornar-lo a la Biblioteca i aniré a buscar un altre llibre;
podria ser el de Memories de Idhun? :P

Sir Dani ha dit...

HOLA!
A mi el llibre m'agrada molt, avui he llegit més i he trobat un que m'ha encantat per la seva tonteria aquest es "perdida y recuperación de un pelo" On el protagonista llença un pèl al WC amb un nus per poder-lo identificar, després et posa els passos a seguir per poder recuperar el pèl. I al final per moltíssima sort trobes el pèl et trobes molt content i satisfet.

Anastàsia ha dit...

Sir Dani, quan tinguis 60 anys em casaré amb ti.
No t'espantis, és broma.
Però és que per a disfrutar aquest llibre s'ha de ser intel.ligent i tenir un sentit de l'humor molt fi, que a mi m'agrada. Imaginar la recerca d'un pel perdut entre tots els problemes i urgències que hi ha en aquest món, denota una capacitat elevada de relativitazció.

Sir Dani ha dit...

Hola!
Ara només comentaré jo en aquest blog sobre aquest llibre. Bueno, he llegit una mica més i hi ha un que no m'ha agradat gaire aquest ha sigut els posatigres potser perque no li trobo el fil. Després m'he informat sobre la conducta que s'ha de tenir en un velori, i dels que m'ha agradat ha sigut, el que revindica a les bicicletes, sers inocents que els humans no les deixem entrar en molts llocs. I també m'han agradat les maravilloses ocupacions.

Anastàsia ha dit...

Oh sí, Sir Dani, les ocupacions em van semblar meravelloses com diu el mateix títol, sobretot la d'anar caminant i comptant arbres.
Si algun dia vols fer-ho, jo m'apunto.

la srta. rotenmeier ha dit...

M'encanta Cortázar!
Té un conte, del que ara no en recordo el nom, que parla d'un embús a l'autopista d'entrada a París i allà hi passen alguns dies aparcats els cotxes i es fa una mini societat...
És genial, perquè d'un fet quotidià en treu una història portada al límit.
Qui tingués aquest do!

Sir Dani ha dit...

Hola!
Dels que he llegit avui els que més m'han agradat han sigut "El diario a diario" que explica que un diari quan la gent l'abandona no es un diari i es converteix en un munt de fulles pintades amb tinta, fins que arriva una altra persona i l'agafa i allà torna ha ser dari. I també avui m'ha agradat "El fin del mundo del fin" on diu que si tota la gent que llegeix llibres passa a ser escriba. passa una gran catastrofe en el món.

Anastàsia ha dit...

Hola Sir Dani.
Sí que és bona aquesta història.
A mi una que em va agradar molt es "conservación de los recuerdos", i reconec que estic més aprop dels cronopios que de les famas.
I tu?

Sir Dani ha dit...

Hola!
avui he llegit algunes históries més, el que m'ha agradat dels que he llegit avui han sigut el "geografías" on un mateix text pot ser interpretat de maneres diferents. També m'ha agradat el de "Progreso y retroceso" el del vidre que deixava passar les mosques només una vegada. Ahh! i la que m'ha agradat també molt ha sigut la "história verídica" i "Tema para un tapíz" on un general aconsegueix l'exercit enemic a través de cartes. I també "Las propiedades del sillon" que no se que feia de veritat el sofà. dew! fins el próxim comentari!

Sir Dani ha dit...

Ahh! no te respost la pregunta que m'has fet, Pues.. de moment crec que m'agradaran més els cronopis pero quan acabi ja t'ho diré millor!

Anastàsia ha dit...

Hola Sir Dani
Avui soc jo qui no tinc massa temps.
Comentaré demà.

Sir Dani ha dit...

Hola!
Volia comentar 2 de les históries que m'han agradat més de les que he llegit avui aquestes son "Camello declarado indeseable" on un camell que es diu Guk va ser inesperadament declarat indeseable, va tenir que tornar a el lloc on va néixer i allà es va morir. I una molt bona també ha sigut l'Os que vivia en les canonades d'un edifici i ell explica que fa cada dia.
UNA PREGUNTA!!
-FINS QUAN PODEM COMENTAR EN AQUEST BLOG? I QUAN HEM DE TORNAR ELS LLIBRES?
Gràcies, I ADÉU!!

Anastàsia ha dit...

Bon dia Sir Dani.
T'he enganxat a l'entrada un dibuix de la història de l'ós que em va agradar molt (és d'un conte per a nens petits on hi ha aquesta història).
El blog dura fins el 14 d'agost.
A partir de llavors, i fins a finals d'agost podreu comentar però jo no contestaré cada dia. A finals d'agost el blog es tancarà i només es podrà llegir.

Sir Dani ha dit...

Bon dia!
La foto que has posat esta molt bé i representa el que feia l'ós.
Avui he començat a coneixer a les fames, cronopis i les esperançes. les primeres histories hem costaven una mica perquè al principi no sabia que eren cronopis, fames, esperançes... No sabia si eren sers extranys. I al anar llegint ja vaig anar entenent els dos grups, les costums de cadascú i coses com per exemple com conserven els records...
Ja hem queda poc troç del llibre així que el próxim dia ja l'hauré acabat, i t'explicaré per quin grup hem decanto.

Anastàsia ha dit...

Hola Sir Dani.
M'encanta com llegeixes i comentes el llibre, perquè és un llibre molt bo però no és un llibre fàcil: s'ha de tenir imaginació, s'ha de saber raonar... demana bastant del lector.
Ja tinc ganes de saber amb qui et sent millor, els cronopios, les fames...???

Sir Dani ha dit...

Bon Dia!
Ja m'he acabat el llibre, l'ultim troç del llibre està molt bé perquè t'explica históries de els cronopis, fames i les esperances. En aquestes históries t'explica poc a poc com son aquest 3 grups, com son les seves vides i com es la seva relació amb els altres grups. Els 3 grups son molt diferents si tinguessi que escollir: no agafaria als cronopis perquè son un desastre, les fames ajuden a els altres grups i les esperançes(que parla menys)son una mica tontes perque sempre es fan mal al pujar als arbres cocoters.
LLAVORS EL MEU VEREDICTE ES... m'agraden molt més les fames.

Anastàsia ha dit...

Bravo Sir Dani!!!
Permeti'm felicitar-lo pel seu veredicte (malgrat que a mi m'agraden més els cronopios ... no sé... em sembla que són més feliços...) i per la seva lectura.
Ha estat un plaer anar seguint les seves explicacions i reflexions sobre el llibre.
Llegirà un altre llibre i seguirem parlant?
Una forta abraçada

hhv ha dit...

sdfb

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.